Thursday, August 03, 2006

bismillah

bila sampai di sana, hari dahpun gelap. kedatangan disambut oleh suara air sungai yang mengalir di tepi parking lot dan juga titisan hujan renyai dari langit. Tapi, sebab dah gelap sungai tak nampak. bergegas ke chalet sebab dah malam dan hujan.

selepas maghrib, makan malam. alhamdulillah jumpa dengan peserta-peserta stc malaysia 06. agak excited untuk berjumpa dengan sisters yang dah lama tak jumpa. tapi, terkejut sikit sebab muka yang familiar cuma ada 3. selebihnya 3 orang lagi baru jer kenal masa tu. alhamdulillah. ada kenalan baru.
tercari-cari, di mana yang lain? mungkin ada banyak agenda dan perkara lain yang perlu diuruskan selain dari stc ni. bumi malaysia dengan amerika kan tak sama. di sini ada keluarga, ada kerjaya, dan ada macam-macam lagi kesibukan lain. hajar dan ibu abahnya serta mcik mimi pun sempat singgah semalaman saja.inshaAllah harapnya boleh berjumpa di kesempatan dan tempat yang lain di atas sabil ini.

aktiviti malam tu pun tak dapat nak join sebab jaga hajar dan black out awal. tapi yang lain-lain ada diskusi di dewan awam.

esoknya pagi-pagi lagi terpaksa meninggalkan tempat yang ada sungai yang jernih mengalir tu. sempat turun ke sungai basuh tangan. sungai tu pun depan mata je. mashaAllah..sejuk airnya.

hari ahad, datang balik ke stc malaysia 06. sempat dengar pengisian dari akh awang, seorang peguam dan juga pendakwah. tak dapat concentrate sangat sebab si kecil minta lebih banyak perhatian. selepas tu diikuti dengan resolusi. dengan jumlah yang hadir, begitu besar sumbangan yang dirancang untuk memajukan dakwah dan tarbiyyah Islam. inshaAllah, semoga Allah permudahkan segala perancangan dan sumbangan yang dijanjikan akan terlaksana. meriah lah lapangan dakwah tarbiyyah agama kita.

zuhur, hujan turun lagi. Alhamdulillah..melimpah rahmat Tuhan. tapi stc telah berakhir. masing-masing ucap salam dan berpisah untuk meneruskan perjuangan. selamat berjuang pada semua termasuk diri sendiri, suami, dan anak.

1 comment:

bintNaim said...

thanx to you for sharing! =)