Tuesday, October 03, 2006


Bismillah

Malam ramadhan

sekarang ni cuaca agak panas, siang pula jerebu mengganas. habis kelabu pemandangan, saujana mata memandang. tapi inilah anugerah Tuhan, dapat hidup lagi menyaksikan pencemaran alam, semoga dapat berfikir-fikir betapa kejamnya manusia mentadbir kurnia Tuhan. Diperintah berbuat kebaikan, tapi yang disebar-sebarkan kebanyakannya kerosakan. tadi kudengar akan ada amaran banjir di beberapa tempat.Adalah beberapa tempat bakal tenggelam.


ini bulan rahmat. berlalu sudah satu pertiga.tinggal bersisa dua pertiga lagi untuk dimanfaatkan dengan seluruh daya usaha. inilah catatan dalam kembara pulang ke asal. moga-moga, berjaya melalui ramadhan dan mencuci bersih daki-daki dosa. Ya Allah, tunjukkan kami jalan, berikan kekuatan untuk jadi hamba yang bersyukur.

hidup tidak mudah macam teori-teori di dalam buku teks. yang kalau ada masalah buntu, boleh diambil keadaan ideal untuk menyelesaikannya. buat saja assumptions yang make sense.

hidup yang real...kena ada asas untuk melakukan sesuatu..tanpa ilmu itu jadi jahil.


Hajar dah tido. Tadi dah penat 'bercerita' masa temankan abah bertadarus. Semoga nanti Hajar boleh bertadarus sama bila dah besar.

Ramadhan bersama hajar sangat manis. she's a real blessing.

No comments: